Byggnadsvårdsläger 2010

9 02 2010

Hos Svenska byggnadsvårdsföreningen finns nu programmet för sommarens byggnadsvårdsläger. Forsby kvarn, Målilla mekaniska verkstad och Lundby gamla prästgård är några exempel.

Prova på praktisk byggnadsvård och lär dig om traditionella hantverksmetoder och material samtidigt som du bidrar till att bevara en byggnad eller en trädgård. Arbetet sker i mindre grupper under ledning av erfarna hantverkare och byggnadsantikvarier. Föreläsningar, utflykter och studiebesök ingår också.

Byggnadsvårdslägren arrangeras av Svenska byggnadsvårdsföreningen i samarbete med olika regionala arrangörer. Lägren stöds av Sveriges Hembygdsförbund och Riksantikvarieämbetet.

Sista anmälningsdag är den 31 maj.

Läs mer om årets byggnadsvårdsläger i broschyren (pdf).

Se föreningens film om byggnadsvårdsläger på YouTube.

Åtgärder

Information

2 responses

9 02 2010
Färgtrappan

Ja, att åka på byggnadsvårdsläger kan jag verkligen rekommendera. För några somrar sedan var jag på ett läger och träffade en massa roliga människor som jag antagligen aldrig skulle ha stött på annars. För det är just det att även om man har helt olika bakgrund, yrken och är i alla möjliga åldrar, så träffas man under ca två veckor med sitt gemensamma intresse – byggnadsvård och har fantastiskt roligt tillsammans!

9 02 2010
Nettan

Tack för din kommentar! Jag har samma positiva erfarenhet som du av de olika byggnadsvårdsläger jag har varit på genom åren.




