Årets byggnadsvårdare 2008

20 05 2008

Svenska byggnadsvårdsföreningen har utsett “Årets byggnadsvårdare 2008”. I år går priset till Byggnadsvårdsbloggens redaktör! Priset delas ut på lördag i samband med föreningens årsmöte och vårresa till Kiruna. Motiveringen lyder:

[…] har med Byggnadsvårdsbloggen på ideell basis skapat en dagsaktuell, innehållsrik och tilltalande informationsplats för byggnadsvården i Sverige som genom sin tillgänglighet på internet når både gamla och nya målgrupper. Byggnadsvårdsbloggen är ett föredömligt exempel på hur vi kan använda nya medier för informationsspridning och folkbildning.

Redaktörens kommentar
Tack för priset! Det känns oerhört roligt och hedrande att få en sådan utmärkelse för mitt hobbyprojekt. Bloggen har funnits i drygt ett år och har sedan starten i februari 2007 sakta växt och fått fler och fler läsare. Det ökande intresset och priset som “Årets byggnadsvårdare” motiverar och sporrar mig att fortsätta skriva och utveckla bloggen.

Åtgärder

Information

7 responses

21 05 2008
Peter Sörensen

Stort grattis!

22 05 2008
Svenolov Lindgren

Grattis — Snyggt jobbat och med anslående resultat.

27 05 2008
Cicci

Grattis!

Verkligen en väl genomarbetad blogg.
Bra jobbat.

28 05 2008
Nettan

Tack så mycket för gratulationerna, Peter, Svenolov och Cicci!
Tack även till er som har hört av er direkt till mig eller via mejl och webb.

3 06 2008
bacchanal

Bacchanal says : I absolutely agree with this !

10 08 2008
Ryttmästaren

Stort grattis. Det är ett underbart jobb för byggnadsvård som görs här!

20 08 2008
annelie

Jättegrattis, denna bloggen var bland de första jag kom i kontakt med när jag började leta info på nätet om byggnadsvård, då mitt torp hittade mig.




